2010年10月26日 星期二

Aimee Mullins: The opportunity of adversity 逆境中的機會 2009

Aimee Mullins: The opportunity of adversity
The thesaurus might equate "disabled" with synonyms like "useless" and "mutilated," but ground-breaking runner Aimee Mullins is out to redefine the word. Defying these associations, she shows how adversity -- in her case, being born without shinbones -- actually opens the door for human potential.

查爾斯利德貝特 創新

查爾斯利德貝特 創新

In this deceptively casual talk, Charles Leadbeater weaves a tight argument that innovation isn't just for professionals anymore. Passionate amateurs, using new tools, are creating products and paradigms that companies can't.

Kindle 新增借書功能

Kindle 新增借書功能

‧聯合新聞網 2010/10/26
Kindle電子書閱讀器製造商亞馬遜公司(Amazon)宣布,今年稍後將允許Kindle用戶出借電子書給朋友。此舉不僅可拉近Kindle和競爭對手Nook電子書閱讀器間的功能差距,也強化Kindle的商用裝置價值。

亞馬遜表示,近期將升級Kindle軟體,允許Kindle用戶把購買的電子書出借給朋友,每本書出借次數僅限一次、限時兩周;而且就像紙本書一般,用戶在電子書借出期間無法閱讀這本書,因為書已經不在他們「手上」。

亞馬遜新服務 Kindle用戶可免費出借電子書 用iPad、iPhone也能讀

亞馬遜(Amazon.com Inc)(AMZN-US) 周五(22日)宣布,將對旗下電子閱讀器 Kindle 進行服務升級,用戶今年內就可與親友免費分享電子圖書。

該公司表示,透過外借功能,Kindle 電子書的購買者就能將書籍免費出借給親朋好友,每本書一次,期限 14 天。而出借期間內,原本的擁有者將無法閱讀該書籍(亞馬遜強調,這點與傳統紙本書相同)。

介紹 長尾理論的延伸

長尾理論的延伸 - 第二章

長尾 (wiki)

----------
長尾理論的重點在於 利基市場,而非傳統強調的熱門市場或主流市場,硬套在 教育的個別化,有些勉強,但用以強調學校提供的在地適當、即時服務。

學校的設計 有限的空間、有限時間、有限的教師(人力)服務有限的客戶(學生),「是指那些原來不受到重視的銷量小,種類多的產品或服務由於總量巨大,累積起來的總收益超過主流產品的現象。」的意象在學校現場很難對應。學校可以無限大概是對學生未來的發展的想像吧?


數位學習,透過網路,學校可以發展屬於自己利基市場的學習內容和方案。或許是一條可能的途徑。
-------

The Online Writing Lab (OWL)

The Online Writing Lab (OWL)
在線寫作實驗室(貓頭鷹)美國普渡大學的教學資源和房屋書面材料,並為我們提供這些免費服務的寫作實驗室普渡。 學生,社區成員,以及世界各地的用戶將發現的信息,以協助許多寫作計劃。 教師和培訓人員可以使用這種材料用於級和out - of -課堂教學效果。

iEARN (International Education and Resource Network)

iEARN (International Education and Resource Network)

iEARN is a non-profit organization made up of over 30,000 schools and youth organizations in more than 130 countries. iEARN empowers teachers and young people to work together online using the Internet and other new communications technologies. Over 2,000,000 students each day are engaged in collaborative project work worldwide.

台灣教育資源網

艾威閱讀

艾威閱讀


英語閱讀推廣網站

亞卓市

亞卓市

亞卓市(亞洲卓越城市之意,讀音接近EduCities)是全球第一個網路教育城市。它是網路學習社會的雛型,是一個以教育為宗旨、以城市為架構、以市民為參與者的虛擬城市。


全民學校